Summa sidvisningar

måndag 20 maj 2013

må bra vecka!:)

Hälsa!
 Ordet hälsa för mig betyder:
äta nyttigt, vila, motionera,
vara utomhus dricka mycket vatten träna konditionen. 
Vad jag ska göra denna vecka: Måndag: motionera.
Tisdag:äta nyttigt. Onsdag vara ute i skogen. Torsdag:dricka mycket vatten. Fredag:lägga mig tidigt. För att min kropp ska må bra äter jag sallad, motionerar och jag dricker mycket vatten när det är varmt ute. Jag är ute minst en timme per dygn.

Kost:

när man får mat så kan man säga att vi får bränsle och då orkar vi med det vi vill göra. Man ska äta tre gånger per dygn men jag tycker man ska äta en måltid mer det brukar iallafall jag göra. Ägg, pasta,fisk, kött,pannkakor,ost,bröd,tomat,sallad,morötter, broccoli,isbergssallad, äpple,päron,melon,bär,apelsin,mango,
granatäpple sådana rätter finns på matcirkeln. Före träning och efter träning ska man äta mat. Man bör träna någon sport det är väldigt viktigt att man rör sig minst en gång i veckan!! När man äter godis så åker blodsocker värdet upp och snabbt ner igen. Man kan dö om man är stor och knappt kan gå och inte har någon kondition. Man är piggare om man har bra kondition. När man tränar någon sport så får man bra kondition. När man tränar pumpar hjärtat fort. Man kan träna upp sin kondition. Man kan träna upp sin konditionen på olika sätt T.ex hoppa,springa,leka och sporta. Man mår bättre om man har bra konditionen. Man kan göra väldigt mycket mer om man har bra kondition. //Tina    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar